Groeitip 51: marketing

Wat voor de één een logische term is, blijkt voor de ander nog wat wazig. Zo merken we regelmatig dat de term 'bloggen'  vragen oproept. Bloggen, dat afstamt van webloggen, dus online een soort dagboek bijhouden, is een veelgebruikt woord binnen de wereld van contentcreatie. Het wil zoveel zeggen als 'een tekst schrijven waarmee je online zichtbaar bent.' Dat kan een evaluatie van een geslaagde klantendag zijn, een bericht over de verhuizing naar je nieuwe bedrijfspand of een authentiek verhaal over een ontwikkeling in de markt.

Schrijf voor klanten, niet voor jezelf
Met name dat woord 'authentiek' is belangrijk. Want al te commerciële escapades horen niet thuis in een blog. Het gaat erom dat je schrijft over hetgeen je doelgroep bezighoudt. Waar liggen jouw prospects en klanten 's nachts wakker van? Welke uitdagingen hebben ze? En op welke manier los jij dat probleem voor ze op? 

Referentverhaal als prima blog
Als je op die manier naar je blogs kijkt, dan besef je dat een referentverhaal van een tevreden klant prima binnen dat kader past. Een ander laten vertellen over hoe tevreden hij met je is, werkt immers nog altijd beter dan zelf van de daken schreeuwen hoe goed je product, dienst en bedrijf is. Maar ook daarin geldt, houd het authentiek, voorkom overdrijving en geef juist die informatie waar je twijfelende prospect of klant écht iets aan heeft. Wanneer je op die manier naar blogs kijkt, dan heb je een zinvol instrument in handen om je doelgroep waardevol (en respectvol) te benaderen. 

#copywriting #ghostwriting #marketing #communicatie #ondernemen