Groeitip 12

We weten met z’n allen best wel dat wollig taalgebruik niet meer van nu is. En toch doen we soms nog nodeloos ingewikkeld als we ons bedrijfsverhaal vertellen of dat blog schrijven. Het is zelfs zó dat de ogenschijnlijk simpelste teksten het moeilijkst zijn om te schrijven. Net als dat simpele liedje waarvan het slim bedachte melodietje maar in je hoofd blijft hangen…

Want hoe meer je weglaat, hoe duidelijker je boodschap wordt. Als je een lange zin zelf drie keer moet lezen om hem te begrijpen, hoe denk je dan dat het voor je klant is?

Vermijd ook passief schrijven, waarbij je woorden als zouden, hebben, kunnen en willen gebruikt, omdat het de snelheid uit je tekst gaat. Het gevolg is dat je klant afhaakt omdat je hem verveelt. Zeker online.

En dan heb je nog de bijvoeglijke naamwoorden die vaak gebruikt worden: mooi product, goede dienst, hoogwaardig advies. Beter is je tekst zó te formuleren dat je klant deze kwaliteiten zelf concludeert.

Herkenbaar? Houd dan vooral focus op je business en schakel een contentpartner in voor het betere interview- en schrijfwerk. Daar worden jij én je klanten uiteindelijk gewoon het gelukkigst van.