Groeitip 52: ondernemen

Deze klassieker kwam ook recent weer voorbij tijdens een gesprek met een klant. Het blijft een bijzonder fenomeen. En ook wel een herkenbare zienswijze. Want als je het heel druk hebt, dan ben je inderdaad geneigd om social media als eerste te laten vallen. Er is namelijk 'echt' werk aan de winkel. Maar je gut feeling vertelt je vast ook dat zichtbaar zijn en blijven communiceren met je doelgroep wél belangrijk is.

Hulp bij uitdagingen
Zichtbaar zijn gaat immers ook over top of mind blijven bij je bestaande en potentieel nieuwe klanten. Het gaat over het wekken van vertrouwen in je netwerk. Over het delen van relevante informatie waar mensen écht iets mee kunnen. Daarom gaan bloggen en commercie ook zo moeilijk samen. Zodra je iets wil verkopen in je blog haken mensen af. En terecht. Wat wel werkt is je doelgroep informeren, inspireren en vooral in gewoon Nederlands schrijven over hetgeen ze bezighoudt. Ook als je het druk hebt.

LinkedIn als nu.nl 

Zie LinkedIn zo'n beetje als nu.nl: je scrollt er doorheen en bij een interessante kop blijf je even hangen. Misschien lees je verder. Maar wel kort. En snel. Dát is de kracht van LinkedIn: behapbare informatie op het moment dat het jou uitkomt. Een goed bericht geeft antwoord op je uitdagingen en helpt je nét wat beter de dag door. LinkedIn zonde van je tijd? Nee, zolang je als lezer niet verdwaalt in flauwekulberichten en je als schrijver continu nadenkt over wat je doelgroep weten wil. 

#copywriting #ghostwriting #marketing #communicatie #ondernemen