Groeitip 50

Een klant of bijna-klant wil graag van je horen. Maar dan wél op een manier die laat zien dat je nagedacht hebt over zijn behoeften. Schrijven over je nieuwer-de-nieuwste product of fantástische bla-di-bla-methode zal jou (en je klant) niet echt verder helpen. Wat wel werkt is je inleven in je doelgroep. Ik vergelijk het weleens met het schrijven van een boek. Toen ik, Susan Moonen, eigenaar van Moonen Media, mijn twee thrillers schreef, had ik grote vellen papier aan de muur van mijn kantoor hangen, waarop de personages tot in detail stonden uitgeschreven. Haarkleur, parfum, sport, eetgewoonten en meer. Het klinkt wat pathetisch misschien, maar ze gingen leven voor me, bijna als familie.

Ken je klant tot in detail
Dat is de manier waarop je ook met je klanten om zou moeten willen gaan, omdat je door op die manier te denken, aansluiting gaat vinden bij wat ze willen, waar ze onzeker, boos of verwonderd over zijn en aan leert voelen of je oplossing zo naadloos mogelijk aansluit bij wat zij nodig hebben.

Leef je in, maar dan écht
Weet jij precies wat je doelgroep wil? Vraag het gewoon bij twijfel, je zult versteld staan van de waardering en de openheid die je ten deel valt. En bovendien krijg je de kans om je product of dienst, net als een sterke tekst, steeds verder te slijpen en te verfijnen. Nét zolang tot je aanbod naadloos aansluit op de vraag die je prospect of klant je stelt. 

#copywriting #ghostwriting #marketing #communicatie #ondernemen