Groeitip 30

We roepen allemaal dat we moeten focussen, omdat je daarmee het meeste succes behaalt. Dat klinkt soms alleen gemakkelijker dan gedaan. Zo krijgen we regelmatig de vraag of we social media-berichten voor een bedrijf kunnen delen. Vaak is die vraag onderdeel van een compleet contentplan waarbij we interviews houden, blogs schrijven, beeld selecteren en verzenden naar een nauwkeurig gekozen doelgroep.

Kijk, als we in staat zijn om bovenstaand te doen, dan is het delen op sociale media niet zo’n uitdaging meer. De vraag is alleen of we daarmee ook daadwerkelijk waarde voor onze opdrachtgever toevoegen, want dit is bijvoorbeeld ook een leerzame klus voor een stagiaire. En dat bedoel ik met alle respect van de wereld.

Ik word gelukkig van zinvol bijdragen aan de doelen die anderen willen bereiken. En als dat betekent berichten op sociale media delen dan is dat zo. Maar halen we daarmee het beste in elkaar naar boven en benutten we alle waarde die onze samenwerking toe kan voegen?

Waarom ik dit deel? Omdat ik je optimale samenwerking gun met de partijen waar je mee samenwerkt, zodat de factuur die je uiteindelijk ontvangt, ook écht op een unieke manier heeft bijgedragen aan de groei van je bedrijf.