Groeitip 27

"Ik wil graag een e-book laten schrijven. Ik heb zelf al wat op papier gezet. Hoe werkt dit en wat kost het ongeveer?"

Deze vraag krijg ik regelmatig binnen via e-mail of ons contactformulier. Een prima vraag natuurlijk, want voor het schrijven van een nieuw boek kan je me ’s nachts wakker maken. Wat me alleen verwondert is de denkwijze van sommigen over de prijsstelling. Voor mij is bovenstaande vraag namelijk hetzelfde als vragen wat een huis of een auto kost. Een BMW is immers ook duurder is dan een Citroën C1 en een villa prijziger dan een appartement-drie-hoog-achter.

Precies zo werkt het met de offerte voor een boek: wil je een dun salesboekje dat je meegeeft na een salesgesprek of op een stapel legt na een klantevent? Of ga je voor een dikke pil die de managementstrategie die je hebt uitgedacht tot in detail beschrijft? En hoeveel input kun je zelf al leveren? We krijgen afgeronde manuscripten binnen die we alleen nog redigeren, maar ook virtuele schoenendozen met wat kernwoorden en vage ideeën. Tsja, dan wordt de prijs anders.

Waarom ik dit deel? Om je inzicht te geven in de manier waarop het werkt en je uit te nodigen om zelf alvast na te denken over de input die je kan én wil leveren