Groeitip 19

Heb jij voor elke pagina op je website nagedacht over het doel ervan? En heb je in beeld hoe bezoekers door je website ‘reizen’? Zie jij je website puur als professioneel visitekaartje, is het een ware verkoopmachine of bruist je site van de waardevolle content voor je doelgroep?

Moraal van het verhaal? Benader je website als een winkel, ook daarin denkt men na over de looproute. Dat het gros van de supermarkten je eerst langs hun groenten- en fruitafdeling stuurt, is geen toeval. Als je al gezond in je wagentje hebt liggen, mag je daarna best iets van de snoepafdeling meenemen zegt ons gevoel…

Zelf teken ik een website graag op papier uit als ik bij mijn klanten aan tafel zit. Wil je e-mailadressen verzamelen? Dan verleid je mensen om dit achter te laten, liefs via een opvallende button. Je biedt er iets waardevols voor terug: een whitepaper of relevant e-book en bouwt zo gestaag aan je eigen mailinglist. Of wil je liever dat je bezoekers direct een offerte aanvragen? Dan is het handig om daar een pagina voor in te richten die technisch en tekstueel zó goed in elkaar zit dat mensen als vanzelf klikken. Maar, hoe slim je je site ook inricht: zórg dat je kwaliteit levert met je product of dienst. Want hoe vernuftig je website ook is, als je geen waarde toevoegt is je succes van korte duur.