Tekstschrijver Oss deelt gratis groeitip 1. Lees nu.

Ken je ze? De akelig perfecte stockfoto's waar het professionele beeldbankgehalte vanaf spat? De mensen zijn mooi, de diversiteit is enorm en iedereen straalt van geluk. Het is als bloggend bedrijf natuurlijk ook best verleidelijk om te kiezen voor mooie afbeeldingen waar de esthetiek vanaf spat. 

Gelikt of echt?

De vraag is alleen hoe ver het je gaat brengen. Want mensen doen nog altijd het liefst zaken met mensen. En niet met een ongenaakbaar bedrijf dat zich achter een gevel of ingekochte foto verschuilt. Als je connectie wil maken met je doelgroep heb je, ook als bedrijf, het lef nodig om je kwetsbaar op te stellen. Dat doe je bijvoorbeeld door een mooi blog te schrijven over die nieuwe collega. In plaats van de standaard LinkedIn-profielfoto, plaats je een beeld van dat mooie sportmoment in het weekend, waarbij de collega vol emotie de finish haalt. Als je erover nadenkt herken je vast wel dat dit inderdaad werkt.

Pizzamoment scoort 

Soms ben je weken aan het kauwen op een blog met bijbehorend beeld en wordt er nauwelijks op gereageerd online. En dan plaats je Jip & Janneke een foto van dat overwerkmoment met pizza en wordt er online wél veel gereageerd. Hoe dat zit? Mensen houden van echtheid. Zeker in deze tijd van fake nieuws en perfect pictures op Insta.  Authenticiteit is een groot goed, bewaak het daarom. En laat je niet verleiden tot perfectie die allesbehalve echt is. Perfect is trouwens ook gewoon heel saai, vooruitgang is veel interessanter. 

Neem contact op
Sparren over de groei van jouw bedrijf? Hulp nodig bij het schrijven van goede teksten die je doelgroep raken? Bel ons even op 06 520 711 71, stuur een e-mail naar info@moonenmedia.nl of vul ons contactformulier in. Je hoort diezelfde werkdag van ons. 

Of ga naar de volgende groeitip