Wat klanten vragen over: ghostwriting

Er zijn nogal wat ondernemers die, in gedachten of concreet, bezig zijn met een managementboek. Via ons contactformulier, telefoon of e-mail komen er regelmatig verzoeken binnen met vragen over hoe zo’n traject met een ghostwriter dan precies in z’n werk gaat.

Zó pakken we dat aan samen
Wanneer iemand serieuze interesse heeft dan maken we een vrijblijvende afspraak. Het schrijven van een boek is immers niet hetzelfde als een blog, artikel in een vakblad of persbericht: het is een traject van enkele maanden waarin we elkaar gemiddeld 3 keer persoonlijk ontmoeten en intens samenwerken. Als de betreffende schrijver-in-spé na het gesprek besluit niet door te gaan, dan is dat prima en worden er geen kosten in rekening gebracht.

Claim je expertstatus
Na het gesprek, bij ons op kantoor of bij de potentiële klant op locatie, maken we een offerte waarin duidelijke afspraken en een vaste prijs genoemd worden. Dat heb ik namelijk gemerkt: mensen vinden het bij dit soort opdrachten belangrijk om vooraf te weten waar ze op financieel vlak aan toe zijn. Begrijpelijk, want er gaan nogal wat uren zitten in het (her)schrijven of redigeren van een boek. En een boek is in 9 van de 10 gevallen niet hetgeen waar je als ondernemer flink omzet mee scoort. Het kan je wel een flinke boost geven tijdens gesprekken met prospects en klanten, omdat je er je expertstatus mee claimen kunt binnen je doelgroep.

Klik, passie en plezier
Het kennismakingsgesprek is, wat mij betreft, essentieel voor een goede start. Want naast dat we ontdekken of de klik er is op menselijk vlak, is het voor mij ook onmisbaar om helder te krijgen wat het doel van het boek is, wat de kernboodschap mag worden, voor welke doelgroep het geschreven wordt en welke input er al is. Bovendien helpt het me om het niveau in te schatten en dus de hoeveelheid werk. Uit ervaring weet ik dat het schrijven van een boek een fantastisch leuk proces kan zijn, mits je het doet met mensen die je met dezelfde passie en energie op weg helpen naar een bevredigend eindresultaat.

Van plan naar uitvoering
Loop je ook al langer rond met het idee om een boek te schrijven over je business, methode of wetenschappelijke onderbouwde managementtechniek? Neem even contact met me op. Je bereikt me rechtstreeks via 06 520 711 71, info@moonenmedia.nl. Of je vult het contactformulier op de website in.