Juli 2019

Welk dier bestaat voor 75% uit wol?

Dat was de vraag die onze middelste aan me stelde. Natuurlijk dacht ik niet aan een WOLf, maar ze had wél mijn aandacht te pakken. Precies zo werkt het met de blogs die je voor jouw bedrijf laat schrijven en deelt met je nieuwe en bestaande klanten. Het hoeft niet altijd zwaar en indrukwekkend, zolang je maar wel relevante informatie voor je doelgroep deelt. 

Stop informatie-diarree

Zelf zie ik de laatste tijd een overkill aan informatie ontstaan op LinkedIn. Het verwordt, mijn inziens, meer en meer tot een soort zakelijk Facebook. En ik geloof persoonlijk niet dat dat de bedoeling is. We zijn allemaal hardwerkende mensen die even snel door de LinkedIn-feed scrollen, zodat we op de hoogte zijn van wat er speelt binnen onze markt, ons vakgebied of in de wereld. En nee, dan zit je niet te wachten op grappige kattenfilmpjes, de zoveelste productaanprijzing of de tigste fles champagne die ontkurkt wordt om het succes van twee mannen in pak te vieren.

Echte verhalen, daar houden we van
Het is niet voor niets dat blogs voorzien van persoonlijke foto's, met échte verhalen van gewone mensen nog altijd het meest gelezen worden op LinkedIn en andere sociale media. Blijf daarom ver weg van al te fake-beelden via professionele beeldbanken, want er is werkelijk geen hond die daar nog in gelooft. Communiceer met oog op wat je doelgroep nodig heeft, maar realiseer je ook dat de zoveelste cloudoplossing, slimme software of managementtraining al duizend keer eerder benoemd is. Verras je mensen, laat zien dat je ze begrijpt en vertel wat anders dan de anderen. Dan komt die verkoop vanzelf wel. Houd het origineel en prikkelend, maar ga wel voor inhoud. Altijd. En als een foto kan helpen om mensen bij je verhaal te betrekken, dan is dat prima. Want zeg nu eerlijk, had jij dit blog gelezen als ik had gezegd dat het over tekstschrijven ging? Vast niet, want dat klinkt natuurlijk harstikke saai voor een buitenstaander. Terwijl een goede, in het beste geval niet al te lange tekst, nog altijd bijdraagt aan het vertellen van je boodschap. Want ondanks alle waardevolle ontwikkelingen rondom vlogs, animaties, infographics en meer van dat soort waardevolle content, blijft het simpelweg delen van je oprechte verhaal nog altijd een zinvolle manier om te vertellen wie je bent en waar je voor staat. Ook als daar een foto van een wolf voor nodig is. 

Neem contact op
Wil je graag vrijblijvend sparren over de manier waarop je je verhaal het beste vertellen kunt? Of heb je gewoon praktisch hulp nodig bij het schrijven van je website-teksten? Neem dan contact met ons op via 06 520 711 71 of info@moonenmedia.nl. We helpen je graag.